17.2.07

Kıbrıs mandalinaları...

Haftasonuna Cuma akşamından hazırlanmak ve iki gün boyunca evde yapacaklarımı düşünmek her zaman hoşuma gitmese de, bu defa beni hoş bir "mandalina" sürprizi cesaretlendirdi. Evimin yakınındaki süpermarkette şeffaf ambalajlarının içindeki mandalinalar, büyük turuncu harflerle "Kıbrıs Mandalina" yazılı etiketlerle işaretlenmişti. Hiç düşünmeden bir düzine aldım. Böylece ellerim bütün haftasonu mandalina kokacak ve ben de Girne'deki dostlarımın torba torba getirdikleri o lezzetli, incecik kabuklu, biraz ekşi mandalinalardan doya doya yiyebilecektim.
Tahminlerimde yanılmadım, üstelik de çok sevdiğim bir kek tarifini mandalinalarımın ekşisine güvenerek portakal yerine, mandalinalı yaptım.
Hani olur da, yarın akşam çayında denemek istersiniz diye reçetesini veriyorum:
Portakallı / Mandalinalı Kek
2 yumurta
3 çorba kaşığı yoğurt
125 gr. eritilmiş margarin
1 bardak toz şeker ( kekin çok tatlı değil, içine konulan narenciye püresinin ekşisinde olmasını isteyenler için bu ölçü ideal)
2 bardak un
1 paket kabartma tozu
1 portakal veya 2 mandalina ( parçalayıcıda püre haline getirilmiş, parçalayıcı yoksa bıçakla küçük doğranmış)
Portakal kabuğu rendesi (mandalina kullanıyorsanız limon kabuğu rendesi)
yumurta + yoğurt + margarin + şeker + un + kabartma tozu iyice karıştırıldıktan sonra, (kabukları beyazı ile birlikte bıçakla kesilerek soyulmuş) püre haline getirilmiş portakal veya mandalina ile portakal kabuğu rendesi bu karışıma eklenir, iyice hallolduktan sonra, yağlanmış kalıba dökülür ve yaklaşık 25-30 dakika boyunca pişirilir. ( 180 C veya 5 ayarında).
İçinde portakal ve limon kabuğu olan herşeyi çok sevdiğim için ( portakallı irmik helvası gibi) bu tarifi de şiddetle tavsiye ediyorum.
Bu günü ev hanımlığına ayırmıştım, yarın sabah uyandığımda akademisyenliğe döneceğim :o)
Olmak istediğim yerleri düşününce, haftasonlarında bu bozkır kentinden uzaklaşmam gerektiğini hissediyorum, ama henüz beceremiyorum. Bu yüzden gidemediğim yerler, yürüyemediğim yollar, tanışamadığım insanlar için üzülmek yerine, bana onları / oraları anımsatacak yazılar yazıp, kekler pişiriyorum...
Pazar da Cumartesi kadar huzurlu geçer umarım.
hk, 18.şubat.2007

Hiç yorum yok:

baharın işaretleri

Kimsesiz fotograflar albümü